1.1. W ramach Umowy MyCycle oddaje Klientowi do używania Rower na warunkach i w zamian za wynagrodzenie, o którym mowa w Regulaminie.
1.2. Umowa może być zawarta wyłącznie przez osobę fizyczną, która:
1.3. Wypełnienie formularza rejestracyjnego na Stronie Internetowej następuje poprzez:
1.4. Zawarcie Umowy następuje po wypełnieniu formularza rejestracyjnego w sposób wskazany w pkt. 1.3 powyżej. W celu potwierdzenia zawarcia Umowy, na adres e-mail Klienta podany w formularzu rejestracyjnym, wysłane zostanie potwierdzenie rejestracji wraz z Regulaminem w brzmieniu z dnia zawarcia Umowy.
1.5. Warunkiem wydania Roweru jest weryfikacja danych przekazanych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym, w momencie przekazania Roweru. Dane będą weryfikowane w oparciu o okazany MyCycle przez Klienta dokument tożsamości.
1.6. MyCycle wyda Klientowi Rower nowy lub używany, bez wad i w pełni zdatny do używania i dopuszczony do ruchu. MyCycle informuje Klienta o stanie Roweru w pisemnym protokole wydania Roweru przekazywanym Klientowi w momencie jego wydania.
1.7. Jeden Klient może zawrzeć Umowę tylko na jeden Rower. Nie dotyczy to sytuacji, w których MyCycle wymieni Klientowi Rower.
1.8. Rower jest częścią floty Rowerów. Umowa nie dotyczy konkretnego Roweru.
1.9. Rower pozostanie przez cały czas własnością MyCycle. Klient nie jest uprawniony do przekazywania Roweru, w szczególności do używania, najmu, dzierżawy osobom trzecim, jak również udzielać żadnych zabezpieczeń na Rowerze.
1.10. Klient będzie odpowiedzialny za przekazanie zmian danych znanych MyCycle, takich jak nowy adres zamieszkania, numer telefonu czy e-mail niezwłocznie, nie później niż 14 dni od momentu zmiany danych.
2.1. Klient zobowiązuje się do korzystania z Roweru zgodnie z prawem, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem należytej staranności, dbając o to, aby nie doprowadzić do jego uszkodzenia lub zniszczenia. Klient zobowiązuje się także do używania Roweru w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia dla siebie, jak i innych uczestników ruchu.
2.2. Rower przeznaczony jest wyłącznie do użytku osobistego Klienta, na terenie miasta, w którym został wynajęty. Klient nie może bez zgody MyCycle zmieniać miejsca użytkowania Roweru.
2.3. Rower, przeznaczony jest jedynie do użytku w ruchu miejskim. Klient nie może korzystać z Roweru na nawierzchniach gruntowych, w szczególności w lesie, czy terenie trudno dostępnym.
2.4. Klient nie może dokonywać żadnych zmian w Rowerze, których nie można usunąć bez uszkodzenia Roweru i nie wolno mu w jakikolwiek sposób manipulować elektroniką i / lub oprogramowaniem Roweru.
2.5. Rower jest wyposażony w baterię z jednym kluczem do blokady baterii oraz blokadą tylnego koła z łańcuchem. Klient, w jednym czasie może posiadać tylko jeden egzemplarz klucza do baterii i do blokady tylnego koła. Jeśli którykolwiek z kluczy zostanie zgubiony lub uszkodzony, Klient powinien zgłosić ten fakt MyCycle oraz uzyskać od MyCycle nowy klucz, którego koszt wynosi 30 zł. Klucz, który został wcześniej zgłoszony jako zagubiony i który został odzyskany, musi zostać natychmiast zwrócony do MyCycle.
2.6. W godzinach nocnych, tj. od g. 22.00 do 6.00, gdy Rower nie jest używany, musi on być przechowywany w lokalu, domu, mieszkaniu, piwnicy, garażu, wózkarni lub w innych zamykanych pomieszczeniach.
2.7. Pozostawiając Rower na ulicy lub w innych publicznie dostępnych miejscach, Rower należy zabezpieczyć poprzez blokadę tylnego koła oraz przymocowanie ramy Roweru dołączonym łańcuchem do uchwytu/rzeczy trwale przymocowanej do gruntu. Rama musi być przymocowana do stojaka rowerowego lub innego stałego, nieruchomego obiektu. Należy zabezpieczyć także baterię poprzez ustawienie pozycji zamkniętej.
2.8. Rower może zawierać reklamy. Klient, w trakcie używania Roweru powinien zadbać, aby reklamy były stale widoczne. Klient musi niezwłocznie skontaktować się z MyCycle, jeśli reklama została uszkodzona lub reklama całkowicie zniknęła z Roweru.
2.9. W przypadku, w którym Klient poruszający się Rowerem uczestniczy w kolizji drogowej, której nie jest sprawcą, jeżeli jest taka możliwość, powinien zażądać od sprawcy kolizji dane jego polisy ubezpieczeniowej. Klient ponadto powinien udokumentować kolizję w formie zdjęcia lub wideo i przesłać te dane MyCycle. Powyższe jest niezbędne MyCycle do rozpatrzenia sytuacji, w których Rower ulega Uszkodzeniu lub zniszczeniu.
3.1. Umowa jest zawierana na czas nieokreślony, a swój bieg rozpoczyna od dnia odebrania Roweru przez Klienta.
3.2. Moment rozpoczęcia Umowy nie może nastąpić później niż 2 dni robocze od wypełniania formularza rejestracyjnego. MyCycle zastrzega sobie prawo do rozpoczęcia Umowy, jeżeli Klient nie odbierze Roweru w ww. czasie.
3.3. Klient może wypowiedzieć Umowę po upływie co najmniej jednego tygodnia, zgłaszając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy osobiście w biurze MyCycle.
3.4. Od dnia, w którym wypowiedzenie Umowy przez Klienta wpłynęło do MyCycle, Umowa będzie obowiązywała do końca okresu rozliczeniowego, który należy rozumieć jako Datę Końcową. Klient jest zobowiązany do pokrycia kosztów Abonamentu do Daty Końcowej.
3.5. Wraz ze zgłoszeniem oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy, klient jest zobowiązany dostarczyć Rower oraz wszelkie urządzenia/przedmioty, które zostały wydane Klientowi do biura MyCycle lub do innego miejsca wyznaczonego przez MyCycle nie później niż w Dacie Końcowej w czasie indywidualnie ustalonym z MyCycle.
3.6. MyCycle sprawdzi Rower po jego zwrocie w celu weryfikacji stanu technicznego i ewentualnych Uszkodzeń. W przypadku stwierdzenia wad, których Rower nie nosił w momencie jego wydania Klientowi, domniemywa się, że Uszkodzenie zostało spowodowane przez Klienta, a MyCycle przysługuje prawo do dochodzenia od Klienta naprawienia tej szkody na zasadach wskazanych w Regulaminie.
3.7. Przekazanie przez Klienta Roweru przed Datą Końcową powoduje wygaśnięcie wszelkich praw Klienta wynikających z Umowy, bez uszczerbku dla zobowiązania Klienta do pokrycia pełnych kosztów Abonamentu do Daty Końcowej.
3.8. W przypadku, gdy Rower nie zostanie zwrócony w Dniu Końcowym lub przed nim, MyCycle zastrzega sobie prawo do nałożenia kary umownej w wysokości 100 zł za każdy dzień opóźnienia w zwrocie Roweru, maksymalnie do 7 dni.
3.9. Jeśli Rower nie zostanie zwrócony do biura MyCycle w siedmiu dni od Daty Końcowej, o czym mowa w pkt. 3.5 powyżej, MyCycle będzie uważać rower jako przywłaszczony. MyCycle również zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta całkowitym kosztem Roweru w wysokości 5.000 zł (pięciu tysięcy złotych 00/100).
4.1. W ramach Umowy MyCycle zobowiązuje się do obsługi i dokonywania niezbędnych napraw Roweru oraz prowadzenia technicznych przeglądów okresowych i wymiany zużytych części eksploatacyjnych na zasadach określonych w Regulaminie.
4.2. W celu naprawy Usterek i / lub Uszkodzeń Roweru, Klient zobowiązuje się do dostawy Roweru do biura MyCycle lub do innego miejsca wyznaczonego przez MyCycle. MyCycle będzie dążyć do jak najszybciej naprawy Usterki lub Uszkodzenia. Jeżeli czas niezbędny na dokonanie naprawy Usterki będzie dłuższy niż 1 godzina, zostanie dokonana wymiana Roweru o tych samych parametrach.
4.3. Klient zobowiązuje się do zgłaszania MyCycle wszelkich Usterek i / lub Uszkodzeń Roweru w terminie 3 dni roboczych od dnia ich stwierdzenia. Niezgłoszenie Usterki lub Uszkodzenia w określonym wcześniej terminie, może skutkować odpowiedzialnością Klienta za powstałą Usterkę lub Uszkodzenie.
4.4. MyCycle zastrzega sobie prawo do wezwania Klienta, aby ten umożliwił przeprowadzenie Przeglądu technicznego Roweru, co najmniej z 3 dniowym wyprzedzeniem.
4.5. MyCycle zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu Roweru. Na żądanie MyCycle Klient będzie współpracował z wszelkimi niezbędnymi serwisami lub konserwacjami.
4.6. W przypadku Uszkodzenia i zużycia Roweru innego niż te, będące wynikiem normalnego użytkowania, MyCycle zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania od Klienta.
4.7. MyCycle nie wyraża zgody na to, aby Klient dokonywał samodzielnych napraw Usterek lub Uszkodzeń Roweru, jak również, aby zlecał naprawy osobom trzecim. Wszelkie Usterki i Uszkodzenia Roweru podlegają naprawom w biurze MyCycle lub innym miejscu wyznaczonym przez MyCycle.
4.8. MyCycle nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub krzywdy poniesione przez Klienta w wyniku korzystania z Roweru.
5.1. Zamiana Roweru może nastąpić tylko w przypadku naprawy Usterki w przypadku, o którym mowa w pkt. 4.2. Regulaminu.
5.2. Jeśli czas realizacji zamiany nie zostanie osiągnięty, Klient nie może żądać żadnego odszkodowania ani płatności.
5.3. Wraz z zamianą Roweru, Klient przekaże uszkodzony Rower do MyCycle wraz z baterią, blokadą oraz kluczem.
6.1. W celu dokonywania opłaty Abonamentu, Klient będzie zobowiązany do udzielenia polecenia zapłaty na numer rachunku bankowego MyCycle, przez udostępnienie danych karty płatniczej w systemie płatniczym opisanym w zdaniu następnym. Płatności będą realizowane za pośrednictwem systemu Stripe, którego regulamin dostępny jest pod następującym adresem: www.stripe.com/en-gb-pl/privacy.
6.2. Abonament za wynajem Roweru wynosi: 180 zł brutto za tydzień (7 dni). Cena obejmuje również obowiązkowy cotygodniowy przegląd techniczny roweru.
6.3. Abonament za wynajem Skutera wynosi: 280 zł brutto za tydzień (7 dni).
6.4. Klient może wynająć dodatkową baterię do Roweru, której koszt wynosi 40 zł brutto za tydzień (7 dni).
6.5. Klient może wynająć dodatkową baterię do Skutera, której koszt wynosi 70 zł brutto za tydzień (7 dni).
6.6. Opłata jest ustalana zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem wskazanym w pkt. 6.2 i 6.4 Regulaminu i jest płatna tygodniowo z góry, za pośrednictwem systemu Stripe, o którym mowa w pkt. 6.1 Regulaminu.
6.7. MyCycle zastrzega sobie prawo do pobrania z karty płatniczej udostępnionej przez Klienta, za pośrednictwem systemu płatniczego określonego w pkt 6.1. powyżej, kosztów związanych z Uszkodzeniami Roweru.
6.8. Abonament ulega automatycznemu odnowieniu w każdym nowym tygodniu Umowy, chyba że Klient ją wypowiedział lub od niej odstąpił.
6.9. Płatność za Abonament może być również dokonana w części lub w całości z użyciem Kodu rabatowego emitowanego przez MyCycle, który może być udostępniany przez MyCycle lub podmioty współpracujące z MyCycle. W tym celu, Klient w momencie składania zamówienia, jest zobowiązany do podania numeru Kodu rabatowego. Kody rabatowe są jednorazowe i mogą być wykorzystywane jedynie do opłaty Abonamentu. Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki finansowe.
6.10. Za każdy dzień opóźnienia w płatności Abonamentu MyCycle będą przysługiwały maksymalne odsetki ustawowe za opóźnienie.
6.11. Jeżeli koszt odnowienia Abonamentu nie może zostać pobrany z karty płatniczej Klienta podpiętej w Systemie, MyCycle wyśle wezwanie do zapłaty w formie wiadomości e-mail kierowanej na adres wskazany przez Klienta w Systemie. MyCycle zastrzega sobie prawo do zaangażowania firmy windykacyjnej, jeśli należna kwota nie została zapłacona w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. MyCycle obciąży Klienta kwotą 100 zł brutto za zaangażowanie firmy windykacyjnej dla pokrycia kosztów związanych z windykacją.
7.1. Jeżeli Klient parkuje Rower, zawsze musi zabezpieczyć Rower w sposób określony w punkcie 2.7 Regulaminu.
7.2. W przypadku kradzieży Roweru i / lub baterii, Klient będzie zobowiązany niezwłocznie złożyć zawiadomienie o kradzieży wynajmowanego roweru w najbliższym komisariacie lub komendzie Policji.
7.3. W przypadku kradzieży Roweru i / lub baterii, Klient będzie zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w ciągu 6 godzin, zgłosić to MyCycle, przekazać MyCycle klucze do baterii i blokady oraz poinformować MyCycle o wszystkich okolicznościach kradzieży Roweru.
7.4. Jeżeli Rower został skradziony:
7.5. Każdy Klient, którego Rower został skradziony co najmniej 2 razy, nie będzie miał możliwości korzystania z usług MyCycle.
8.1. Odbiór oraz zwrot Roweru będą dokonywane na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
8.2. Jeżeli Klient ma wątpliwości co do bezpieczeństwa Roweru, musi niezwłocznie skontaktować się z MyCycle wysyłając wiadomość e-mail na adres [email protected].
9.1. MyCycle jest uprawniona do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, w całości lub w części, jeżeli:
9.2. W przypadkach, określonych w ust. 9.1 powyżej, MyCycle niezwłocznie po rozwiązaniu Umowy wezwie Klienta do zwrotu Roweru oraz uiszczenia opłaty za okres liczony od dnia rozwiązania Umowy do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, który należy rozumieć jako Datę Końcową, w terminie 7 (trzech) dni od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli zwrócony Rower będzie nosił ślady Zniszczenia, niebędące następstwem normalnego użytkowania Roweru, MyCycle zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami naprawy Roweru.
9.3. W przypadku, gdy MyCycle rozwiąże Umowę ze skutkiem natychmiastowym, na warunkach, o których jest mowa w pkt 9.1. powyżej, Klient nie będzie mógł zawrzeć nowej umowy przez okres 1 (jednego) roku od dnia rozwiązania Umowy.
9.4. Klient ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Umowy, jeżeli MyCycle wielokrotnie i / lub poważnie nie wywiązywał się ze swoich zobowiązań opisanych w Regulaminie.
9.5. W przypadku wskazanym w pkt. 10.4 Regulaminu, MyCycle niezwłocznie po rozwiązaniu Umowy wezwie Klienta do zwrotu Roweru oraz uiszczenia opłaty za ostatni okres rozliczeniowy w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Na skutek rozwiązania Umowy na zasadach określonych w niniejszym pkt. 10.4 Regulaminu, MyCycle nie będzie obciążał Klienta żadnymi dodatkowymi kosztami. Jeżeli zwrócony Rower będzie nosił ślady zniszczenia, niebędące następstwem normalnego użytkowania Roweru, MyCycle zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami naprawy Roweru.
9.6. Suma kar umownych, których MyCycle może dochodzić od Klienta na podstawie niniejszego Regulaminu nie może przekraczać 10 000,00 zł (dziesięciu tysięcy złotych 00/100) w roku, w którym Klient posiadał zawartą Umowę co najmniej na 1 (jeden) tydzień. Do sumy tej nie wlicza się wartość Roweru, jeżeli na gruncie Regulaminu MyCycle nabędzie prawo do żądania od Klienta zapłaty tej wartości.
9.7. Zapłata kar umownych określonych w Regulaminie nie wyłącza dochodzenia przez MyCycle roszczeń na zasadach ogólnych przewyższających wysokość kary umownej.
10.1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od jej zawarcia. W tym celu powinien skierować do MyCycle, na adres e-mail: [email protected], oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
10.2. W terminie 3 dni od otrzymania oświadczenia MyCycle skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia terminu zwrotu Roweru.
10.3. W terminie 14 dniu od dnia zwrotu Roweru MyCycle zwróci Klientowi uiszczone wcześniej koszty Abonamentu.
10.4. W przypadku, gdy Klient odstąpi od Umowy na zasadach określonych w niniejszej sekcji 10 Regulaminu, MyCycle nie będzie go obciążał żadnymi kosztami. Jeżeli zwrócony Rower będzie nosił ślady zniszczenia, niebędące następstwem normalnego użytkowania Roweru, MyCycle zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami naprawy Roweru.
10.5. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadku, gdy Klient odebrał Rower i tym samym rozpoczął pierwszy dzień Umowy.
10.6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient nie będzie mógł zawrzeć nowej Umowy przez okres 1 (jednego) roku od dnia zwrotu kosztów Umowy, o czym mowa w pkt 10.3 powyżej.
11.1. W trakcie obowiązywania Umowy, wszelkie reklamacje dotyczące wykonywania Umowy należy kierować drogą mailową na adres [email protected].
11.2. Reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko i adres Klienta, jak również dokładny opis i powód reklamacji. MyCycle zastrzega sobie prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia, w przypadku, w którym nie spełnia ona wymagań wskazanych w zdaniu poprzednim.
11.3. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez MyCycle. W przypadku reklamacji o skomplikowanym stanie faktycznym, MyCycle zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu reklamacji do 60 dni od dnia ich otrzymania przez MyCycle, o czym Klient zostanie poinformowany w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim.
11.4. Reklamacje rozpatrywane będą na podstawie niniejszego Regulaminu.
11.5. W przypadku braku porozumienia, Klient ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Polubownym Sądem Konsumenckim, który mieści się w Warszawie przy ulicy Henryka Sienkiewicza 3 (Stały Sąd Polubowny przy Mazowieckim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej).
12.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest MyCycle zwana dalej również „Administratorem”.
12.2. Wraz z akceptacją Regulaminu, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu zawarcia i realizacji Umowy na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Przed akceptacją Regulaminu jego treścią, w tym w szczególności postanowieniami niniejszej sekcji 11 Regulaminu.
12.3. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych; RODO).
12.4. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w celu realizacji Umowy i wykonania ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z Regulaminu (art 6 ust. 1 lit b) RODO), a w szczególności:
12.5. Klient, ma prawo do:
12.6. Dane osobowe nie będę podlegały profilowaniu, a decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
12.7. Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być podmioty wspierające MyCycle w wykonywaniu Umowy, w szczególności podmiot zajmujący się serwisem Rowerów, osoby świadczące na rzecz MyCycle usługi prawne, księgowe, ubezpieczeniowe, informatyczne, jak również operatorzy płatności, audytorzy i oraz podmioty upoważnione do otrzymania danych osobowych Klienta na podstawie przepisów prawa (np. sądy, organy administracji państwowej). Dane osobowe Klientów, którzy będą opłacali Umowę w sposób określony w pkt 6.1 Regulaminu mogą być udostępniane dostawcy usług płatniczych z siedzibą w San Francisco, Kalifornia, Stany Zjednoczone.
12.8. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny dla realizacji obowiązków księgowych związanych z odrębnymi przepisami prawa, a także przez czas odpowiadający długości terminu przedawnienia roszczeń związanych z zawartą Umową.
12.9. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klientów, szczególnie w przypadku realizacji uprawnień w pkt. 11.4 powyżej, należy kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem następującego adresu e-mail: [email protected].
13.1. MyCycle zastrzega sobie prawo do zmiany kosztów Abonamentu. Zmiany zostaną przekazane Klientowi pocztą elektroniczną co najmniej 7 dni przed datą wejścia w życie nowej wysokości Abonamentu.
14.1. Klienci mogą kontaktować się z MyCycle w następujący sposób:
15.1. Klient wynajmujący Rower może polecać usługę wynajmu świadczoną przez MyCycle. Po zawarciu Umowy Klient otrzymuje unikalny Kod polecający, który może udostępniać osobom trzecim, gdy poleca usługi MyCycle. Kod polecający zostanie wysłany na adres e-mail Klienta wskazany w formularzu rejestracyjnym.
15.2. W zamian za każdą osobę poleconą przez Klienta, która zawrze z MyCycle umowę wynajmu Roweru:
15.3. MyCycle nie przewiduje ograniczeń w kontekście ilości osób polecanych przez danego Klienta.